Monday, April 13, 2009

Bedtime story......

Alang2 aku still tak tido lagi, meh aku share cite2 yg aku pernah dengar sepanjang aku berskolah dulu...Ntah la..tetibe rase nk tulis sampaikan nk pegi tandas tadi pun kne bawak iPod..ahaha..

************************************************************

Alkisah, kat skola aku dulu..ade sorang budak yang boley dikatekan agak berani orangny dan merupakan seorang pengamal silat. Perkara ni terjadi mase aku form2 dulu2..Zaman mncari identiti la katekan..ntah ape2 ntah..By the way..back to story..adela pade satu malam tu budak ni tido dan brmimpi didatangi oleh sorang pompuan yg amatla cun dan pompuan ni telah mengatakan sesuatu yg membuatkn hidup budak ni agak kelam kabut sikit buat satu jangka waktu yg agak panjang jugak la..

"wahai budak, kau akan dianugerahi satu kelebihan yang boleh beri kebaikan dan juga kemudaraan kepada dirimu"..cm tu la bunyi dy...

Kemudian, budak tu terjage dari tido ny dan mendapati suasane kat sekeliling dy amat la menakutkan. 'Benda' yg tidak boleh dilihat oleh mata kasar telah memakukan mata budak tu sehingga payah dy nk tido balik. So dy tahan la sampai esok pagi dan dengan keadaan mengantuk+takut+n menangis2, budak tu pegi berjumpa cikgu kaunseling sambil di temani rakan ny..(yg pasti bukan aku la)

"x ape sy boley buat bile hijab awak trbukak..awak sabar dan bace doa byk2",ujar cikgu kaunseling yg membuatkn hati budak tu berderau..

Guru kauseling trsebut merupakan org yang agak brpengalaman dalam menangani hal2 sebegini dan kewujudan cikgu trsebut sedikit sebanyak meringankan masalah yg dihadapi budak tu.

Tapi 1 ke 2 thun kemudian (aku x brape igt) cikgu kaunseling tu telah dinaikkan pangkat dan brpindah dari sekolah ke sebuah universiti dan ditugaskan sebagai dekan(rsenye)..Pada mse tu, budak ni kembali berase takut dan menangis2 brjumpe ngan cikgu tadi menyatakan ketakutanny kalau cikgu tu pindah, ape yg akan trjadi pade budak ni. Namun cikgu tu tetap brpindah kerana itu merupakan impian ny..

Budak tu akur ngan keputusan cikgu tu dan meneruskan kehidupan ny di sekolah seperti biase tetapi kali ni, kemunculan 'benda' tu agak brkurangan dan menjadikan hidup budak ni lebih anzen(selamat).

Lama kelamaan, hijab budak ni kembali ditutup menjadikn hidupny lebih tenang dan selesa..

************************************************************

Ni adela sebahagian cerita dimane ketika budak ni nmpk 'bende' trsebut..

Ade satu ketika, waktu prep, muka budak ni merah sgt2 (sbb budak ni brkulit putih) sambil matenye merenung ke arah koridor library yg pada ketike itu suasane nye agak suram dek lampu kalimantang yg x berape nk menyala. Mse tu kelas budak ni di tgkat 3 dan kelas aku di tingkat 2 yg searas dengan library. Aku ade rse nk pegi ke bgunan lower form memandangkn saje nk g tgk adik2 yg sedang study(poyo..padahal nk suh g beli nasik lemak)..tp aku rse xnak plak sebab bhgian koridor library tu gelap semacam je.Kebetulan budak kelas aku g kelas budak ni dan mse tgh lepak2 dalam kelas aku, bdak kelas aku yg pegi kelas budak ni balik ke kelas aku dan cerita kat kwn2 aku yg budak ni nmpak separuh bdn tgh melayang2 depan koridor library. Berderau darah aku dengar cite tuh..Nsib baik x pegi..

Ade lagi satu waktu bile sorang kawan aku ni nk gi dating kat blok yg agal terpencil dimane di area bgunan itu trletak ny bengkel k.h bilik lukisan kejuruteraan, bilik pen. seni dll bilik lg..Kwn yg nk dating ni ajak la budak ni g teman supaya tak la takut sgt nnti. So on the way pegi kat tempat dating, budak ni rase x sedap ati....tp sebab member pnye psal, pegi jela. Sampai kat area dating tu, budak ni mcm kena belasah sebab tetibe je jatuh smbil ckp 'aduh'..kwn yg nk dating ni panik dan heret budak ni kua dari area dating tu..Kua dari kawasan tu, keadaan budak ni da jadi okey skit..

Still ade lagi tp aku x igt kerane aku x nk dgr bile kwan aku cite..nnti aku takut nk g toilet..ahaha(skola dulu la)

Next pnye cite..tggu la...


0 Commento: